Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Η ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ

Η ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
FREE photo hosting by Fih.grO Πωλ Λαφάργκ (1842), γαμπρός του Μαρξ και ενεργό μέλος της Πρώτης Διεθνούς, είναι περισσότερο γνωστός ως συγγραφέας του περιβόητου βιβλίου Το δικαίωμα στην τεμπελιά (που μολονότι ο ίδιος ήταν μαρξιστής διαβάστηκε περισσότερο από τους αναρχικούς). Είναι επίσης γνωστός γιατί μαζί με την σύζυγό του Λάουρα κατόπιν συνειδητής απόφασης, ειλλημένης όταν ήταν νέοι και υγιείς, αυτοκτόνησαν τον Νοέμβριο του 1911, λίγο πριν τα 70 τους χρόνια, «για να μην ζήσουν την βαρετή και ανούσια ζωή των γερόντων». Μεταξύ άλλων έγραφε στο σημείωμα που άφησε: «υγιής στο σώμα και το μυαλό, τερματίζω τη ζωή μου προτού τα αξιοθρήνητα γηρατειά μού πάρουν την μία μετά την άλλη όλες τις χαρές και τις απολαύσεις, προτού μου στερήσουν τις σωματικές και διανοητικές δυνάμεις, προτού παραλύσουν την ενέργειά μου και λυγίσουν τη θέλησή μου, καθιστώντας με βάρος για μένα και για τους άλλους. Πριν χρόνια, υποσχέθηκα στον εαυτό μου να μην ζήσω πέρα από τα εβδομήντα μου χρόνια και καθόρισα την ακριβή χρονολογία αναχώρησής μου από τη ζωή. Προετοίμασα τη μέθοδο για την εκτέλεση της απόφασής μας· με μια ένεση κυανίου. Πεθαίνω με την υπέρτατη ευχαρίστηση ότι γνωρίζω πως κάποτε στο μέλλον, η υπόθεση στην οποία αφιερώθηκα επί σαραντα-πέντε χρόνια, θα θριαμβεύσει. Ζήτω ο Κομμουνισμός. Ζήτω η Δεύτερη Διεθνής!» (Ο Βίκτωρ Σερζ στις Αναμνήσεις ενός επαναστάτη αναφέρει ότι η πράξη αυτή ενθουσίασε τους γάλλους ατομικιστές αναρχικούς, ενώ αντιθέτως ο Λένιν στη νεκρολογία του δεν ανέφερε τίποτα για τον τρόπο θανάτου του Λαφάργκ. Τα τρία κείμενα που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκδοση (Η χρεοκοπία του καπιταλισμού, Τα δικαιώματα του αλόγου και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Το σοσιαλιστικό ιδανικό) μεταφράστηκαν από την αγγλική έκδοση The Right to be Lazy and Other Studies, σε αγγλική μετάφραση του Charles Kerr.)
Πωλ Λαφάργκ
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF, ~900 KB
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΜΟΡΦΗ DJVU, ~300 KB

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου